|
Agyhullmokat kzvett headset
A Pc- jtkokat kedvelk lma megvalsul.
Az amerikai/ausztrl Emotiv nev cg egy olyan headsetet fejlesztett ki, amely kpes az agyhullmokat letapogatva a jtkos rzelmeit vagy utastsait tolmcsolni a szmtgp fel.
Az (EEC) elektro-enkefalogrfin alapul szerkezet a gyrt szerint most elszr valban lehetv teszi, hogy a felhasznl csupn gondolatain s rzelmein keresztl befolysoljon egy jtk-krnyezetet. Ilyen irny ksrletek korbban is folytak, az eredmny azonban nem volt meggyz: a kszlkek gyakran egy csom elektrda felhelyezst vagy valamilyen zsel fejbrre kenst ignyeltk, emellett pedig sokszor arra is szksg volt, hogy egy technikus folyamatosan az adott felhasznl agytevkenysghez igaztsa mkdsket. Az Emotiv ltal Epoc-nak keresztelt headset esetben viszont mindez flsleges, radsul nem is kerl majd tbb tzezer dollrba – javasolt fogyaszti ra mindssze 300 dollr. A piaci forgalmazs lltlag mg az idn megindul.
Az Epoc az Emotiv szerint tbb mint 30-fle klnbz rzelmet, indulatot vagy cselekvsre irnyul szndkot tud megklnbztetni s kvetni, az izgalomtl a meditcin s feszltsgen t a nevetsig, vagy ppen egy trgy klnfle jelleg mozgatsig. gy aztn a jtkosok nemcsak trgyakat tudnak majd kezelni a virtulis vilgokban, hanem mondjuk ott ltrehozott alterego-ik (avatar) is klnbz arckifejezseket lthetnek fl, vagy gesztusokat tehetnek pusztn azltal, hogy k rgondolnak, vagy egyszeren reznek valamit. Az IBM mris rharapott az tletre; Paul Ledak, a kk ris Digitlis tllsi rszlegnek vezetje gy nyilatkozott, hogy az Epoc fontos eleme lehet a jvben kialaktsra kerl 3D internetes vilgnak, illetve az ott zajl virtulis kommunikcinak.
| |