Mkdik ez?
A terveket olyan szemly kldte a The Spirit of Ma'at jsghoz, aki szeretn a kiltt titokban tartani.
Ezen kvl beszltnk egy msik szemllyel is, aki egy ehhez hasonl eszkzt szabadalmaztatott, valamint mi is tudjuk a sajt tapasztalatunkbl, hogy ez a technolgia mkdkpes.
Teht, br garantlni nem tudjuk, de hisznk abban, hogy ez a terv elgsges ahhoz, hogy te is tudjl pteni egy autt, mely vzi meghajts.
Ha ezt ki akarod prblni, azt javasoljuk, amit a bekld tervez is, vagyis hogy egy olyan rgi autn prbld ki, ami mr rtktelen szmodra. s hagyjl minden mst rintetlenl arra az esetre, ha mgis vissza akarsz trni az eredeti benzinmeghajtsra.
De ha az autd mkdni fog, akkor szeretnnk megkrni arra, hogy kld el a tapasztalataidat az olvasinknak. Akr nemzeti hss is vlhatsz s segthetsz a vilgunk megmentsben.
Mi biztosan tudjuk, hogy megvalsthat az autk vzzel trtn meghajtsa. Ez egy rdekes projekt lehet minden, a technikt kedvel ember szmra, azzal az ajndkkal jutalmazva, hogy leted vgig ingyen autzhatsz - egyttal pedig segtesz az emberisgnek is.
A szveget enyhn szerkesztettk csak az olvashatsg javtsa rdekben. Mind a rajzok, mind a szveg gy kerlt az Internetre, ahogy te is ltod most.
- Spirit of Ma'at LLC
BEVEZETS
Azt javasoljuk, hogy ezt a tervet egy olyan autn prbld ki, amire nincs minden nap szksged, amg a technolgit nem fejlesztetted tkjre.
Ez a csinld-magad terv lehetv teszi minden szemly rszre ( ez te meg n vagyunk, srcok ), hogy valami mst csinlhassunk. Ez a legegyszerbb s legolcsbb mdja annak, hogyan zemeltetheted az autdat ( majdnem ) ingyen energival.
A jelenleg ltez technika segtsgvel brki felllhat s valami klnlegeset csinlhat, amivel cskkentheti a leveg szennyezettsgt, megszntetheti az zemanyagra fordtott kiadsait, segthet visszalltani a normlis atmoszfrt s knnyebben llegezhet.
Ezt a tervet felhasznlva a teljes ltez rendszert meghagyhatod, csak az zemanyagtankot s a katalizl rendszert kell kicserlned.
A TERV
pts meg s kss be a rendszerbe egy olyan eszkzt, melynek segtsgvel kznsges csapvzzel hajthatod meg az autdat, s mindezt a polcon porosod alkatrszekbl!
Ez egyszeren csak egy hatkony mdszer arra, hogy a kznsges csapvizet gzllapot hidrognn s oxignn alaktsuk, amit aztn elgetnk a cilinderben a benzin helyett.
Ez a "mini rendszer" a meglv akkumultor s elektromos rendszer segtsgvel mkdtethet s egyszeren rkthet a meglv porlasztra.
Egy manyag vztartlyt, egy vezrl ramkrt, egy ionizl hengert, egy nagynyoms porlaszt illesztt s hrom mrmszert kell beszerelnnk s hozzktnnk a meglv porlaszthoz.
A rendszer egyszersge abbl fakad, hogy egy mr meglv rendszert hasznlunk s nem kell klnleges trolst vagy nagynyoms tmtseket alkalmaznunk. Egyszeren csak elfordtod a gzkart, ezltal hozol ltre elektromos ton tbb vagy kevesebb gzt, szksg szerinti mennyisgben, mely azonnal fel is hasznldik. Az egyetlen valdi vltoztats az, hogy a hagyomnyos petrleumalap zemanyag helyett kznsges vizet hasznlunk.
Ha vlaszthatsz, melyiket vlasztand?
GYAKORI KRDSEK:
K: Ez tnyleg mkdik?
V: Igen. Ez egy biztos alapokon mkd technolgia, melynek eredete a rozsdamentes acl feltallsig nylik vissza. De kvesd pontosan az itt lert mechanikai s elektronikai mdszereket, mivel ez a terv egyesti magban a legjobb mdszereket.
K: Mennyire "ingyen energia" ez az energia?
V: Amennyiben fizetsz valakinek a vzrt, akkor ez nem teljesen van ingyen. De a msik alternatva az, hogy drga benzint veszel s a levegt szennyezed.
K: Ez biztonsgos?
V: Technikailag ez biztonsgosabb, mint a kolaj szrmazkokbl szrmaz gzok, mr csak azrt is, mivel tbb nem kell fuldokolnod a kipufoggzoktl. Gyakorlatilag ez ugyanolyan biztonsgos, mint a jelenlegi benzin zemmd. Egy pr egyszer biztonsgi rendszert ptesz be a jelenlegi aut-szabvnyoknak megfelelen.
K: Milyen teljestmnyt vrhatok?
V: A helyesen belltott rendszer kevsb fog melegedni, mint benzin-zemmdban s mindez egy kicsit nagyobb teljestmny mellett. A mrfldenknti fogyasztsa a belltstl fggen 50 s 300 milligrammnyi vz.
K: n magam is elvgezhetem a mdostsokat a rendszerben?
V: Mirt ne. Ha viszont te nem rtesz hozz, de ismersz valakit, akinek technikai s/vagy elektronikai ismeretei vannak, akkor t is megkrheted, hogy segtsen. Ha zemanyag befecskendez rendszerrel van elltva az autd, akkor krd ki egy hozzrt autszerel vlemnyt is. [ zemanyag befecskendez rendszer esetn egy adapterre lesz szksged, ugyangy, mint a propnt, hidrognt vagy termszetes gzokat hasznl motorok esetn. ]
K: Milyen hatssal lesz az autm a krnyezetre?
V: H20 gzt ( vzprt ) s el nem gett O2-t ( oxignt ) termel. Teht tiszttani fogja a krnyezett, ahelyett, hogy mrgez gzokkal tlten azt meg. Ezen kvl segtesz azzal is, hogy az atmoszfra apad oxignkszlett kiegszted. A kmiai reakcikbl szrmaz sszes felesleges anyag vzgzz vagy oxignn alakul. Mg arra is szmthatsz, hogy tbb, mint csak felsznes rdekldst fogsz kivltani a krnyezetedbl.
K: Ez nem csak egy kznsges gzgp?
V: Nem, de tnyleg. Klnsen magas hmrskletet s nagy nyomst nem alkalmazunk. Ez szigoran egy belsgs motor, mely hidrognt get el s amelynek csak a mellktermke a vzgz.
OLVASD EL EZT
Van pr dolog, amit tudnod kell a benzinrl:
A benzin, mint zemanyag nem ktelez, ez csak vlaszthat.
A BENZIN S A VZ
Rengeteg termokmiai energia van a benzinben, de a vzben mg tbb. Az energia-felgyeleti bizottsg 40 %-kal tbb energit szmol a vzre, teht akkor valsznleg mg ennl is sokkal tbb van a valsgban.
Az emberek tbbsge nem tudja, hogy a "belsgs" egy "termo-gz folyamat"- teht "nincs folyadk a reakciban". A szabvnyos belsgs motornl a benzint csak a katalikus talaktban hasznljuk fel, miutn az zemanyag nem-nagyon-gett-el. Sajnos ez azt jelenti, hogy az zemanyag nagy rsze csak az gsi folyamat lehtsre szolgl, ami a leveg szennyezst s az zemanyag nem hatkony kihasznlst jelenti.
HOGYAN MKDIK?
Vgtelenl egyszeren. A megfelel mennyisg vizet belepumpljuk az ionizl tartlyba s ott szinten tartjuk. Az elektrdk 0.5-5A ramerssg impulzusokkal vibrlnak, ami lebontja a vizet: 2(H2O) => 2H2 + O2. Amikor a nyoms elri mondjuk a 30-60 psi (2-4 bar) rtket, elfordtjuk a gzkart s indulhatunk. Rlpve a pedlra tbb energit kldnk az elektrdkra, ezltal pedig tbb gzt a hengerekbe.
Belltod az resjrati s a maximlis ramls rtkeit, hogy a maximlis teljestmnyt kapjad s mr mehetsz is az utakra.
Nagyvonalakban, az ingyen energia a csapvzbl jn egy nylt rendszerben, mivel a vzben lv ltens energia elegend a motor meghajtshoz, ami pedig meghajtja a genertort vagy brmilyen szjhajts gpet. A genertor hatsfoka elg j ahhoz, hogy meghajtson klnbz elektromos berendezseket (10 - 20 amper ), belertve azt a kis ramot, ami a vzben lejtszd reakcihoz kell. Nincs szksg kln akkumultorra.
MEGPTS LPSRL LPSRE
LTALNOS LPSEK:
1. Kss be a hengerfejbe egy hmrt s mrd meg a jelenlegi (benzines) zemmd normlis hmrsklett (csak ksbbi sszehasonltsra).
2. ptsd meg s teszteld le a vezrl elektronikt.
3. ptsd meg s teszteld le az ionizl tartlyt (pl. mrd meg a kimen gz nyomst).
4. ptsd be a vztartlyt, a vezrl elektronikt, az ionizl tartlyt s a pumpkat.
5. Indtsd el a motort s lltsd be a vezrl elektronikt a legjobb teljestmny elrsre.
6. ptsd be a rozsdamentes aclbl kszlt szelepeket s a dugattyt/hengert vond be kermival.
7. Vond be a kipufogrendszert (a katalikus konverteren kvl) kermival, vagy hagyjad, hogy a kipufogrendszer teljesen elrohadjon s azutn cserld ki rozsdamentes aclbl kszltre.
SZKSGED LESZ:
Manyag vztartlyra, mely pumpt s szintjelzt tartalmaz
Vezrl ramkrre, vezetkekre, csatlakozkra s epoxy ragasztra
Ionizl tartlyra elektrdkkal s tvtartkkal
3/8"-os rozsdamentes aclbl kszlt hajlkony csre, rgztkre s szort bilincsekre
porlaszt illeszt berendezsre - nyomst, hengerfej hmrsklett s szintet mr mszerekre
rozsdamentes aclbl kszlt szelepekre
rz elgaztatkra
a cilinder s szelepek kermis felletkezelsre
rozsdamentes aclbl kszlt vagy kermis felletkezelt kipufogrendszerre
ALAPVET SZERSZMOK:
fr, csavarhz s fog
lyukvg
vezetk blankol fog, forrasztpka s lemezvg
Multimter s oszcilloszkp
IONIZL TARTLY
ptsd meg az brn lthat mdon.
Vegyl egy 4"-os PVC cs darabot, melynek egyik vgt lecsavarhat menetes zrkupakkal zrjuk le, mg a msikat fixen zrjuk. gy lltsad be a vzszintjelzt, hogy a vz mindig jl ellepje az elektrdkat, de maradjon elg hely az ionizl fels rszn a fejld hidrogn/oxign gzok szmra is. Hasznlj rozsdamentes aclbl kszlt vezetkeket vagy olyant, amin vd szigetels van. Kvl szigetelt vezetkeket hasznlj. Gyzdj meg arrl, hogy az epoxy jl szigetel mindenhol. Ha nem, akkor mg hasznlj egy rteg nyomsll vzhatlan szilikont. A lecsavarhat kupaknl is alkalmazhatsz szilikon szigetelst. Azrt kell lecsavarhatnak lennie, hogy idnknt ellenrizhesd az elektrdkat. A kt rozsdamentes aclbl kszlt elektrda kztt hagyjl 1-5 mm-es rst. A lentebb utalt irodalom szerint minl kzelebb van a kt elektrdacs tvolsga az egy millimterhez, annl jobb. Az ionizl cs szintjelzjt ellenrizd mg azeltt, hogy epoxyval tltd fel a zrkupakot.
A vezetkeket szpen, ersen s biztonsgosan forraszd az elektrdkhoz, majd szigeteld le vzhatlan szigetelvel, pldul ugyanazzal az epoxyval, amivel a csveket a lecsavarhat kupakhoz erstetted. Ennek az epoxynak vzllnak kell lennie s jl ssze kell tudnia tartani a manyagot a fmmel nyoms alatt is. Az ionizl cs szintjelzjt ellenrizd mg azeltt, hogy epoxyval tltd fel a zrkupakot.
VEZRL RAMKR
Az albbi brkon a vezrl ramkr mkdsi elvt s a kapcsolsi rajzot lthatod, mely ennek a mini rendszernek az irnytst vgzi.
Az ramkr ngyszghullmokat llt el, melyek gy rezegtetik az elektrdkat, mint egy hangol villt. Ezt egy oszcilloszkpon is meglthatod. A szakirodalom a kvetkezket mondja: minl gyorsabban akarsz menni az utakon, annl "kvrebb" impulzusokat kell az ionizl elektrdira vezetned. Az impulzus szlessge 90% (max. sebessg) s 10% (min. sebessg) kztt ingadozhat.
Nincs semmi titokzatos abban, hogyan lehet az impulzusokat ellltani. Sokfle mdja van, a bemutatott kapcsolsi rajz egyike ezen mdszereknek. A kapcsols NE555-s IC-t hasznl erre, az impulzus erstst pedig olyan tranzisztornak kell vgeznie, mely biztonsgosan mkdik 12V egyenfeszltsgen 1-5 A ramerssg mellet (teltett llapotban).
Hasznlhatsz ms kapcsolst is, ha azt te, vagy a bartod, elektronikai ismeretekkel rendelkez ismersd szvesebben hasznl. Az alkatrszeket, valamint a NYK lemezt, IC foglalatot s dobozt is knnyen beszerezheted a hozzd legkzelebbi elektronikai szakzletben.
Hasznlj mindenkppen NYK (nyomtatott ramkr) lapot s hagyjl helyet a 2-3 mrmszer csatlakoztatsra is. Mivel az ionizlt a motortrben szereled fel, egy csvet kell kivezetned belle a mszerfalra, hogy a nyomst is figyelni tudjad.
Az ramkri krtya kialaktsa nem okozhat nehzsget. A vezetkek, diszkrt alkatrszek s IC lbak helynek a felrajzolsra specilis ntapad matrickat ajnlunk. Amint tbb prototpus is elkszl, tovbbi kapcsolsi rajzokat is ajnlunk majd. Az ionizl cs szintjelzjt ellenrizd mg azeltt, hogy epoxyval tltd fel a zrkupakot.
GZADAGOL
Ha a gzpedl pozcirzkelvel van felszerelve, keresd meg a kivezetst vagy a szmtgpre men csatlakozjt. Ez az impulzus lehet a bemeneti jel a mi vezrl ramkrnkre. ( teht: gzpedl llapot = impulzus szlessg = gz mennyisge )
Ha nem rendelkezel ilyen bemen jellel, akkor magadnak kell felszerelned egy forg potmtert (vltoztathat ellenllst) a gzpedlra. Ha a porlasztra szereled a potmtert, akkor gyzdj meg arrl, hogy a potmter rendesen mkdik a motor zemi hmrsklete mellett is. Ne hasznlj valami olcs potmtert! Olyant vegyl, ami hossz lettartam s mechanikai clokra lett kifejlesztve. Biztonsgosan erstsd valami olyan dologhoz, ami nem fog sztesni, mikor rlpsz a pedlra.
Szablyozsi tartomny. A teljes gzkar TARTOMNYNAK (resjrat/max) tudnia kell vezrelni a gz mennyisgt (vagyis az impulzusok szlessgt). Az ellenlls rtke olyan kell legyen, hogy a bemeneten a feszltsget kb. 1-4 V kztt tudja szablyozni. Ezt a feszltsgtartomnyt fogjuk felhasznlni arra, hogy ltrehozzuk a 10%-os teltettsg ngyszg impulzusokat. Ez a szabadalom a 10-250 KHz kztti frekvenciatartomnyt hasznlja, de ez nem ktelez.
Az itt bemutatott ramkrt hangold arra a frekvencira, amelyen a maximlis teljestmnyt tudod kihozni a motorbl. Hasznlj IC atlaszt annak rdekben, hogy biztosan a helyes lbakat ksd a megfelel vezetkekhez. Hasznlhatsz foglalatokat a klnbz diszkrt alkatrszeknek is, hogy klnbz rtk elemeket is kiprblhassl. Hasznlhatsz a javasolt alkatrszekkel kompatibilis elemeket is.
A gzkart elfordtva tbb energit ( szlesebb impulzusokat ) juttatsz az elektrdkra. resjratban 10%-os az impulzus teltettsge ( 2-100 msec a vzszintes idtengelyen). A kimeneti tranzisztoron a voltmrvel tlagfeszltsget mrhetsz ( A kimenet s fld pontok kztt). lltsd be s mrd meg a kimen ramot, mely 0.5 - 5A kztt vltozhat anlkl, hogy a biztostk kigne.
Ellenrizd le a csatlakoz vezetkeket az ellenllsmrvel. A legjobb mdszer az, ha a szablyoz potmtereket is a NYK lapra tesszk, majd az optimlis rtket jelljk meg rajta valamilyen festkkel. A LED-ek arra valk, hogy egy gyors ellenrzst hajthassl vgre a "teremtmnyeden". Az ionizl cs szintjelzjt ellenrizd mg azeltt, hogy epoxyval tltd fel a zrkupakot.
PORLASZT/BEFECSKENDEZ CSATLAKOZTATSA
Az bra azt is mutatja, hogy bizonyos illesztsek kellenek a porlaszthoz /befecskendezhz. Kszen kaphat eszkzket is hasznlhatunk erre a clra. Szksgszeren szigetelni kell a csatlakoz nylsokat s az egyirny leveg bevezetst is meg kell oldani.
A rzhl megakadlyozza az esetleges begyulladst az ionizl tartlyban. Gyzdj meg arrl, hogy minden cs s csatlakozs jl szigetelve van s az zemi nyomson se eresztenek. Az j "rendszered" akkor mkdik helyesen, amikor a maximlis teljestmny mellett a hmrsklet s a gzramls minimlis, mikzben a biztonsgi szelep mg nem lp mkdsbe.
HFH ( vagy KGH )
Ellenrizd a motor hmrsklett a HFH ( hengerfej hmrsklet ) vagy a KGH ( kipufoggz hmrsklet ) mrsvel. Hasznlj sajt hmrt, ne a beptettet (ha van egyltaln ilyen). A meglv hmrk tl lassan reaglnak s nem figyelmeztetnek a tlmelegedsre, mg mieltt meggyulladna valami. Gyzdj meg arrl, hogy a motor hmrsklete nem haladja meg a benzinzemi hmrskletet. A platinbl ksztett rzkelt a gyjtgyertya s a dugatty kz helyezd el. Gyzdj meg arrl, hogy az rzkel fellete valban tiszta (mivel ez is egy elektromos fellet).
MOTOR/KIPUFOG KEZELSE
A szelepeket cserljed le rozsdamentes aclbl kszltekre s a hengereket / dugattykat amilyen gyorsan csak lehet vonjad be kermival, miutn sikeresen talaktottad s letesztelted az autdat. Ezzel ne kslekedj, mivel ezek az alkatrszek rozsdsodni fognak. A meglv kipufogrendszert nem muszj rgtn kicserlned, ha nem akarod, hanem hagyd elrozsdldni s csak azutn krd meg valamelyik autszerel ismersdet, hogy cserlje ki azt rozsdamentes aclbl kszltre (ekkor a kataliztorra mr nem lesz szksged). De knnyebb s egyszerbb, ha a meglv kipufogrendszert bevonatod kermival majd visszaszereled.
LTALNOS TUDNIVALK
1. Ne dobjl vagy szereljl ki semmilyen alkatrszt a jelenlegi benzinzem rendszerbl (teht a benzintankot, porlasztt, befecskendezt, kataliztort stb.) A legjobb, ha meghagyod a lehetsget a visszavonulsra. Nhny ember rintetlenl hagyja a benzines rendszert s egy csappal tud vltani a kt rendszer kztt.
2. lltsd be a gzadagol ramkrt gy, hogy resjratban minimum, maximlis teljestmnynl pedig maximum gz fejldjn anlkl, hogy a biztonsgi szelep mkdsbe lpne. gy tudod szablyozni azt, hogy milyen srsg keverk ramoljon a hengerekbe ( teht a "legdsabb" az optimlis impulzusfrekvencinl).
3. Ha nem tudsz elegend teljestmnyt elrni semmilyen belltssal sem, akkor a kvetkezket teheted
Vltoztasd meg az impulzusok frekvencijt
Vltoztasd meg az elektrdk kzti rs nagysgt
Vltoztasd meg (nveld) az elektrdk mrett
Nveld meg az elektrdkra jut feszltsget (legutols sorban)
Mindig olyan kimeneti MOSFET tranzisztort hasznlj, ami bven elviseli a neked szksges zemi feszltsget s ramerssget. Nos, igen. Egy kicsit jtszadoznod kell a belltssal. De nem ez az rdekes az egszben?
4. Ha a motorban az gst hangos kopogs ksri (s nem lehet az idztssel ezt megszntetni), akkor egy tekercset kell az ionizlba beptened, melyet egy kiegszt ramkr hajt meg ( kb. 19 Hz-es). Ezt mutatja a kvetkez bra.
Ez lelasstja az gs sebessgt annyira, hogy a gz a hengerben g csak el, nem korbban. A NYK lapra szerelt potmterrel tudod belltani ennek a msodik impulzusnak az erssgt. Ez egy rozsdamentes acl tekercs, melyen 1500 menet van (vkony drtbl). Ezt gy helyezd el, mint egy fnkot a kzponti elektrdacs krl ( de ne rjen hozz egyik elektrdhoz sem), kzvetlenl az 1-5 mm-es cirkulcis rs fl. Nem akarjuk, hogy az adagol brmilyen belltsnl a motor kopogjon. A clunk az egyenletes teljestmny, melynek sorn a teljes beadagolt hidrogn elg a hengerekben.
5. Az ionizl legyen elg magas, de ne annyira, hogy nehz legyen bepteni a mszerfal kzelbe vagy a motortrbe. Ebben az esetben gond nlkl meg tudod nvelni az elektrdk mrett, ha erre szksg lenne. Figyelj arra, hogy a motortrben mindennek vibrci s hllnak kell lennie!
6. Ha fmen keresztl kell lyukat frnod a vezetkek vagy mrmszerek szmra, gyelj arra, hogy ne karcold meg a felletet. Mindig figyeld az ionizlban lv nyomst, mely 15-25 psi (1-1,7 bar) alapjraton s 30-60 psi (2-4 bar) teljes gznl. lltsad be a biztonsgi szelepet 75 psi-re (5 bar) s gyzdj meg arrl, hogy az ennl jval nagyobb nyomsra van mretezve.
7. Azonnal kapcsold KI a tpfeszltsget, ha brmilyen rendellenessget szlelsz. A motor akkor lesz hossz lettartam, ha a maximlis teljestmny mellett minimum ht termel. Ezt a f gzram cskkentsvel s/vagy a vzgzzel val htssel rhetjk el. Ezt mutatja be a kvetkez bra.
Mrd a fogyasztst s tartsd karban a rendszert. Legyen mindig tiszta a motor. Takartsl meg pnzt, tiszttsd a levegt, gygytsd a bolygnkat, lvezd az autzst, mond el a bartodnak, rlj a szabadsgodnak s az nkifejezsednek.
8. Nincs dokumentlt lersa annak, hogyan lehetne az adagolrendszert zemanyag-befecskendezvel tkletesteni. Taln Te fogod ezt megtenni, mikzben a mkd prototpusodon ksrletezgetsz. Pldul szigorthatod a hidrogn/oxign befecskendezst gy, hogy az nem tartalmaz vzgzt, mivel az elsegti a befecskendez rozsdsodst. Ha a motor s hengerfej hmrsklete a problma, akkor a befecskendezt is bevonhatod kermival. De mindig ott a lehetsg, hogy az zemanyag-befecskendez rendszert lecserld kznsges porlasztra.
9. Ha beszereled a vzgz rendszert (az alacsonyabb zemi hmrsklet / nyoms elrsre ), akkor hgtanod kell a gz/vz keverket a minimlis gzramls rdekben a gzpedl brmely llapotban (res/max). Gyzdj meg arrl, hogy resjratban a gzramls minimlis, de ez mg elegend kell legyen a maximlis teljestmnynl is. Ez elvgzi a htsi munkt anlkl, hogy az gs folyamata megsznne.
10. Ha nem tallsz 1-5 mm-es rozsdamentes aclcs kombincit az elektrdknak, akkor mg mindig visszatrhetsz az egymst vltogat +/- elektrdalemezek hasznlathoz.
11. Ha a rendszered fagysgtlst is szeretnd megoldani, akkor:
Adjl a vzhez 98%-os isopropyl alkoholt s szablyozd be ennek megfelelen az impulzusok frekvencijt
Szerelj be elektromos ftberendezst
12. Ne hagyd, hogy brki is lebeszljen az lmaidrl, a szabadsgodrl, a fggetlensgedrl vagy az igazadrl!
FELHASZNLT IRODALOM
Stephen Chambers 'Apparatus for Producing Orthohydrogen and/or
Parahydrogen' US Patent 6126794, uspto.gov
Stanley Meyer 'Method for the Production of a Fuel Gas' US Patent 4936961,
uspto.gov
Creative Science & Research, 'Fuel From Water', fuelless.com
Carl Cella "A Water-Fuelled Car" Nexus Magazine Oct-Nov 1996
Peter Lindemann "Where in the World is All the Free Energy", free-energy.cc
George Wiseman "The Gas-Saver and HyCO Series" eagle-research.com
C. Michael Holler "The Dromedary Newsletter" and "SuperCarb Techniques"
Stephen Chambers "Prototype Vapor Fuel System"
Kapcsolod tmk:
Oldal nyomtatsa!
|